Be-quiet ATX nie włącza się

BE-QUIET B5-550W naprawa

IMG_20150403_143754Dziś opiszę naprawę zasilacza BE-QUIET B5-550W którego nie chciano pomimo gwarancji naprawić.
Do rzeczy:
– zasilacz nie chciał włączyć komputera, dopiero po kilkukrotnym naciskaniu przycisku power uruchamiał się
– bez obciążenia startował od razu
Wszystkie napięcia po uruchomieniu były w normie.

Po otwarciu obudowy w oczy rzucił mi się spuchnięty kondensator z wylanym elektrolitem o pojemności 2200uF – kondensator pracujący w układzie przetwornicy standby.

IMG_20150403_143804 IMG_20150403_143813

 

 

 

 

 

Stracił swe właściwości z powodu niepoprawnego zaprojektowania przetwornicy – był tuż obok radiatora który grzeje się podczas pracy.
Koszt kondensatora <1zł a czas wymiany z wyszukaniem elementu i rozkręceniem zasilacza i dopiciem kawy – 20minut.
IMG_20150403_153155Ponieważ mój kondensator był                „z demobilu” dorobiłem mu dłuższe nóżki oraz zapakowałem w rurkę termokurczliwą aby do niczego się nie zwarł, a wyciągając go do góry sprawiłem że nie będzie się nagrzewał od radiatora🙂 może nie jest to zbyt wysublimowane rozwiązanie – ale działa!

Serwis nawet nie otworzył zasilacza, a tak łatwo mogli zarobić.

Pozdrawiam i namawiam do napraw sprzętu elektronicznego🙂

Autor

Tomasz

Pasjonat Elektroniki Linuxa i open source

2 myśli na temat “BE-QUIET B5-550W naprawa”

  1. Witam, mam zasilacz Be Quiet’a: BQT L8-CM-530W
    Objawy jego niedomagania to to wyłączanie się całego zasilacza, krótko po uruchomieniu komputera, dosłownie 5-6s i wszystko się wyłączało, diody na płycie głównej gasły.
    Następnie trzeba było odczekać koło 1min, żeby pozwolił się znowu włączyć.

    Na Elektrodzie przeczytałem podobną przyczynę, uszkodzony kondensator blisko radiatorów, C41 bodajże.

    Liczę, że u mnie będzie to samo i uda się maszynę przywrócić do życia.

    Dzięki za wpis.

    Pozdrawiam

    1. Być może że to ten kondensator, ogólnie rzecz biorąc trzeba szukać przy układzie standby, z upływem czasu mógł stracić parametry bądź całkiem mógł się „wylać” ciepło im w końcu nie służy. Miernik pojemności w dłoń jeśli nic nie widać po kondensatorach i sprawdzamy pojemność😉 Miłej zabawy

Skomentuj

